Porady Dietetyczne Przekąski

Pomysły na zdrowe posiłki do pracy i szkoły

533 Views
0
(0)

Nie da się ukryć, że większość z nas poza domem spełnia zdecydowaną większość tygodnia.
Z doświadczenia wiem, że jeśli nie zaopatrzę się w pojemniczek z drugim śniadaniem na wynos, to kupno czegokolwiek wartościowego w sklepie jest co najmniej trudne. Przedstawiam Wam kilka pomysłów na zdrowe, smaczne i proste dania, które z powodzeniem możecie zabrać ze sobą do pracy lub szkoły.

Propozycji jest naprawdę wiele, dlatego podzieliłam je na kilka kategorii. Prezentuje wam fit posiłki 🙂

Na słono – wszystkie przepisy z danej kategorii dostępne po kliknięciu w link.
1) Tortille, naleśniki

2) Wytrawne omlety, poniżej zdjęcia 🙂

3) Sałatki

4) Bułki

5) Hummus z warzywami, pasztet z soczewicy

6) Kasza/ryż/makaron + mięso + warzywa

Na słodko

7) Muffiny, ciasto, ciasteczka

9) Musli, granola + jogurt + owoce, owsianka9) Musli, granola + jogurt + owoce, owsianka

10) Omlet, pancakes – omlet możecie pokroić na cztery części, dzięki czemu łatwiej będzie go spakować do boxa 🙂 Wszelkie polewy zabierzcie w osobnym pojemniczku, inaczej placki je wchłoną i będą niesmaczne. Owoce najlepiej skropić sokiem z cytryny, aby nie poczerniały.

Co jeśli zaspałeś/nie miałeś ochoty/siły/weny i nie przygotowałeś sobie żadnego drugiego śniadania? Nie panikuj, z tej sytuacji też można wybrnąć 🙂 Oto kilka moich propozycji jak poradzić sobie w kryzysowej sytuacji:


1) pełnoziarnista bułka + serek wiejski/kefir/maślanka/jogurt naturalny – najlepszy będzie kefir lub maślanka, butelki można łatwo zakręcić, a ich spożycie nie wymaga posiadania łyżeczki 🙂 Jeśli jednak macie ochotę na serek, zawsze możecie zapytać czy w sklepie nie ma patyczków do lodów.

2) suszone/świeże owoce + serek wiejski/kefir/maślanka/jogurt naturalny – tutaj moim faworytem są banany, które wystarczy obrać ze skórki.

3) orzechy/mieszanka studencka – czyli moja największa słabość 😉

4) gotowa zupa krem, – całkiem niezły skład, smakowo mnie osobiście nie powalają, ale na kryzysowe sytuacje jak znalazł 🙂

5) jednodniowe soki warzywne/owocowe – szukajcie ich w lodówkach

6) gotowa sałatka – za ich smakiem również nie przepadam, ponieważ zawierają więcej sałaty niż dodatków, poza tym mam wątpliwości co do świeżości i pochodzenia tych produktów, ale jeśli macie do wyboru cheeseburgera czy sałatkę, to zdecydowanie lepiej wybrać to drugie

7) ciasteczka owsiane/gryczane/amarantusowe/jaglane – w tym przypadku poświęćcie dłuższą chwilę na przeanalizowanie składu, ponieważ bardzo łatwo skusić się na napis „zdrowe” albo „fit”, pod którym kryje się cała masa syropu glukozowo-fruktozowego lub tłuszczu palmowego. Im krótsza lista tym lepiej 🙂



Mam nadzieję, że moje fit posiłki okażą się dobre i z chęcią przetestujecie moje propozycje posiłków na wynos 🙂 Co zabieracie ze sobą do pracy/szkoły? Żyjecie „na pudełkach”? 🙂

Jak oceniasz ten post?

Naciśnij gwiazdkę aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Ocena: 0

Brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

You Might Also Like

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz