Porady Dietetyczne

Zdrowe zamienniki

21 Views
0
(0)

Na samym początku zmiany stylu życia na zdrowszy wiele osób myśli, że wiąże się to z restrykcyjną dietą, mdłymi daniami i wiecznym głodem. Nic bardziej mylnego! Wystarczy wiedzieć, jak pozamieniać produkty, aby bez wysiłku zacząć jeść zdrowo 🙂


Pszenne, białe pieczywo -> Pieczywo żytnio-razowe 
Uwaga na „ciemny” chleb. Musicie przeczytać etykietkę, bo ciemniejsze zabarwienie może mieć również chleb w 100% stworzony z mąki pszennej. Wystarczy, że producent przyciemni go karmelem, kakao, słodem jęczmiennym czy sztucznym miodem. Jeśli wybieracie pieczywo mieszane, to zwróćcie uwagę aby na pierwszym miejscu nie figurowała mąka pszenna.

Sól kuchenna -> Sól himalajska
Przewaga soli himalajskiej nad solą kuchenną polega na tym, iż jest ona pozbawiona zanieczyszczeń i nie jest przetwarzana chemicznie. Dzięki temu oprócz sodu, zawiera cynk, jod, magnez, wapń, żelazo, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju organizmu.

Kupne frytki -> Frytki z batatów

Margaryna, olej -> Olej kokosowy
Olej kokosowy – idealny do smażenia (rafinowany), smarowania kanapek (nierafinowany), do zup, mięsa, ciast, absolutnie do wszystkiego. Wspomaga metabolizm, odporność, działanie jelit oraz może być stosowany do pielęgnacji ciała 🙂

Cukier -> Syrop klonowy, ksylitol, syrop z agawy, miód, cukier trzcinowy, melasa, syrop z daktyli
Kupne słodycze -> Owoce, domowe fit ciasta i desery

Śmietana, Majonez -> Jogurt grecki, Pasta z awokado
Nie zawsze taka zamiana się udaje, ale w większości przypadków śmietanę w sosie można zamienić na gęsty jogurt grecki, który równie dobrze sprawdzi się do sałatek w zastępstwie majonezu.

Soki owocowe -> Woda z owocami
Soki i napoje to chyba największy koszmar dietetyków, bo pacjenci nigdy nie wliczają tych kalorii do swoich diety. A jest ich naprawdę sporo! Spójrzcie tylko na poniższe zdjęcie! Zjedlibyście ten cukier łyżeczką?

Bułka tarta -> Amarantus i sezam
To moja ulubiona panierka. Bije na głowę zarówno smakiem jak i wartościami odżywczymi zwykłą bułkę tartą.

Gotowe sosy -> Domowy sos ze świeżych pomidorów

Biały makaron -> Makaron z pełnego ziarna, ryż, quinoa, kasze
Wybór jest ogromny – ryż parboiled, brązowy, kasza gryczana, owsiana, jęczmienna, pęczak… Pomysłów na węglowodany złożone w diecie jest cała masa, nie musimy ograniczać się do ziemniaków i białych klusek 🙂 Tłuste golonki -> Mięso drobiowePłatki kukurydziane -> Płatki owsiane
Owsianka to chyba najbardziej kojarzone zdrowe śniadanie, które nigdy mi się nie znudzi. Moim faworytem jest owsianka z masłem orzechowym albo tartym jabłkiem – genialna!

Co warto włączyć do diety?

– przeróżne zioła i przyprawy, które wzbogacą smak Twoich potraw (wiele z nich wpływa również korzystnie na procesy trawienia)
– czarnuszkę – moją ulubienicę – wzmaga odporność, istnieją badania, które mówią, iż regularne stosowanie czarnuszki powoduje wzrost HGB i RBC, obniża ciśnienie, hamuje formowanie kamieni nerkowych, reguluje glikemię, działa antydepresyjnie, pobudza porost włosów;
Ktoś pytał w komentarzu o zastosowanie – dodaję zamiast tradycyjnego pieprzu – do zup, sałatek, kanapek, warzyw
– nasiona chia
– spirulinę
– jagody goji
– kiszoną kapustę
– ocet jabłkowy
– jarmuż
– siemię lniane
– i inne produkty z kategorii superfoods 🙂

Jak oceniasz ten post?

Naciśnij gwiazdkę aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Ocena: 0

Brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

You Might Also Like

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz