ZDROWY GRILL W WEEKEND MAJOWY!

Majówka to idealny czas, by spotkać się z rodziną lub przyjaciółmi i wspólnie spędzić miło czas. Oczywiście nie może zabraknąć dobrego jedzenia i napojów. Najczęściej na majówkowym menu pojawiają się potrawy grillowane, sałatki, ciasta i desery. Przepisy, które Wam dzisiaj przedstawię są zdrowe i małokaloryczne (ale pyszne!), więc bez obaw możecie zaserwować je swoim gościom.

Zawsze należy pamiętać o tym, żeby zamienić słodkie smakołyki na zdrowe i mniej kaloryczne. Warto wybierać takie produkty, które są źródłem wartości odżywczych i witamin. Poza tym, jeśli będziemy jeść więcej warzyw niż mięsa, to będzie to korzystniejsze dla naszego zdrowia.

W majówkę nie musisz rezygnować z grilla. Wystarczy, że wprowadzisz kilka zmian w przygotowywanych potrawach i będziesz mógł cieszyć się dobrym jedzeniem bez żalu.

Przepisy na dietetycznego grilla znajdziesz tutaj!

Grillowanie – jak nie przytyć?

Zamiast mięsa grilluj warzywa. Mięs możesz zastąpić marynowanym selerem lub plastrami buraka. Aby uzyskać dobry smak do marynowania możesz użyć cukier kokosowy, wystarczy nim posmarować warzywa przed grillowaniem.

Jeśli nie jesteś w stanie zrezygnować z mięsa pamiętaj o właściwej kolejności spożywania. Zacznij od mięsa czerwonego, jeśli będzie to dla Ciebie za mało zjedz grillowaną karkówkę. Jeśli jeszcze jesteście głodni zjedzcie kolejno kiełbaskę i kaszankę. Kiełbasa i kaszanka wchodzą najbardziej w brzuch, gdyż zawierają mnóstwo tłuszczu.

Zrezygnuj również z jedzenia przypalonego mięsa, ponieważ jest to niezdrowe! Przed położeniem na grilla mięsa przesuń na bok węgiel, aby tłuszcz na niego nie spływał. Taki tłuszcz zmienia się w rakotwórczy dym i wraca do mięsa.

Jak grillować?

Zwróćcie również uwagę na jakość materiałów, które używacie do rozpalenia grilla. Wybierajcie węgiel drzewny lub drewno z drzew liściastych. Uważajcie również na stosowanie podpałki, używajcie ją jedynie na początku, zanim położycie jedzenie na ruszt. Bezpiecznie jest również użycie albuminowych tacek do grillowania mięsa. Bezpośrednio na ruszcie możecie grillować chleb, warzywa i owoce.

Majówka tuż tuż… przygotujcie się do niej dobrze! Pamiętajcie o kaloriach i o tym, aby grill był zdrowy!

Mogą Was również zainteresować:

7 zdrowych przekąsek na słono, które możecie zaserwować na imprezie

7 zdrowych przekąsek na słodko, które możecie zaserwować na imprezie